C. Horneris: T. Wolffui vieną dieną gali prireikti „Red Bull“ variklių
Interviu „Autocar“ „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris kalbėjo apie nuosavos jėgos agregatų kūrimo bazės Milton Keynese perspektyvas...
Christianas Horneris: „Mes esame labai reiklūs užsakovai. Mes visada laiku apmokame visas sąskaitas, todėl visuomet norime gauti tai, kas yra geriausia ir tai kartais sukelia diskomfortą tiekėjams. Supratę, kad negalime nusipirkti pačių geriausių jėgainių, nutarėme jas gamintis patys.
Taip susiklostė aplinkybės. Pastaruosius kelis metus turėjome labai gerus santykius su „Honda“, bet jie nusprendė pasitraukti iš „Formulės-1“, o vėl tapti kurio nors motorų gamintojo klientu nenorėjome – reikėtų ieškoti begalių kompromisų. Galiausiai priėmėme drąsų sprendimą sukurti nuosavą jėgos agregatų gamybos padalinį, juolab, kad „Red Bull“ niekada nebijodavo drąsių sprendimų.
Mes galėjome priimti tokį sprendimą tik po to, kai buvo „įšaldytas“ jėgainių tobulinimo reglamentas, kurio mums pavyko pasiekti su FIA pagalba šį vasarį. „Honda“ labai padėjo, nes leido mums toliau naudotis jų intelektine nuosavybe, bet mūsų tikslas – sukurti savo motoristų komandą, kuri būtų pajėgi sukurti kitos kartos jėgos agregatų koncepciją 2025 ar 2026 metams, kai pasikeis motorų reglamentas. Todėl mes samdome naujus darbuotojus ir norime pasikviesti pačius geriausius specialistus.
Jie tiki mūsų nauju projektu, todėl ryžomės tokiam ambicingam žingsniui. Bet tai nėra mūsų aklas noras pasirodyti, jie mato, kokių rezultatų Red Bull“ yra pavykę pasiekti „Formulėje-1“, jie žino, kaip mes žiūrime į naują darbą. Be to, mūsų bazė tėra tik 30 mylių atstumu nuo „Mercedes“ bazės – naujiems mūsų darbuotojams neteks niekur kraustytis ir leisti vaikų į kitas mokyklas, bet jie galės pradėti kurti naują projektą nuo nulio.
Akivaizdu, kad pirmaisiais metais mums variklių gamybos projektas kainuos labai brangiai, bet vėliau turėtų įsigalioti jėgos agregatų kainos ribojimo taisyklės. Dabar yra svarstoma 50 mln. JAV dolerių suma tyrimams ir konstravimui – tai gana reali suma.
Kokį mes norime matyti naują jėgainių reglamentą? Aš norėčiau 5,0 litrų darbinio tūrio V12 variklio su ypač aukštais sūkiais, bet abejoju, kad toks reglamentas būtų patvirtintas. Manau, kad turėsime gerokai patobulintą dabartinių jėgos agregatų versiją, kuri turės būti labiau ekologiškesnė ir efektyvesnė, bet su kur kas didesniu garsu.
Nuosava gamyba užlopys skylę mūsų projekte, kuri būdavo Achilo kulnu iki ateinant „Honda“ koncernui – mes nekontroliuodavome savo likimo ir būdavome priklausomi nuo jėgainių tiekėjo. O dabar būsime labai naudingi tiek „Liberty Media“, tiek ir „Formulei-1“, kadangi reikalui esant, galėsime tiekti variklius ir kitoms komandoms. Jėgainių gamintojai ateina ir išeina, o „Liberty Media“ bus naudinga turėti „Red Bul Powertrains“ kaip nepriklausomą tiekėją.
Mums reikia tikrai konkurencingos jėgainės ir pasirinkome, mūsų galva, vienintelį teisingą kelią. „Mercedes“ neduotų mums savo motorų, o „Renault“ taip pat nenorėjo to daryti, todėl mes neturėjome kito pasirinkimo. Tikiuosi, kad Toto Wolffas pasigailės dėl savo tokio sprendimo. Visai realu, kad Toto vieną dieną pačiam prireiks mūsų jėgos agregatų“.
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Pranešti apie netinkamą komentarą
Cituoti komentarą