F. Vasseuras: neteisinga keisti taisykles sezono metu
Apkrovų bandymai aerodinamikos elementams buvo keičiami ne kartą, kai FIA išlikdavo įtarimų, jog „Formulės-“ bolidas formaliai atitinka reglamentą ir praeina federacijos atliekamus tikrinimo bandymus, tačiau faktiškai reglamentą pažeidžia.
Techniniame reglamente kalbama, kad „visi komponentai, turintys įtakos automobilio aerodinaminėms charakteristikoms, turi būti kietai pritvirtinti prie atitinkamos bolido dalies ir turi būti nepajudinami mašinos atžvilgiu“.
Konstrukcijos kietumas FIA yra tikrinamas prikabinant prie konstrukcijos svorius – esant tam tikrai apkrovai elemento geometrijos pasikeitimas negali viršyti tam tikros konkrečios reikšmės. Komandos dažnais atvejais suranda būdus reglamento reikalavimų paisyti – per apkrovų bandymus bolidai atitinka taisykles, tačiau trasoje automobiliui važiuojant sparnai keičia formą priklausomai nuo greičio ir oro sąlygų, o tai pažeidžia reglamento esmę.
Dabartiniai FIA norai pakeisti apkrovų bandymų parametrus yra sukelti, federacijos nuomone, per daug lanksčiu galiniu „Red Bull“ sparnu, tačiau aiškėja, kad sparną ir kitus aerodinaminius elementus turės perdirbti ir „Alfa Romeo“, kitaip jų bolidai nepraeis griežtesnių apkrovų tikrinimų.
„Alfa Romeo“ komandos vadovas Fredericas Vasseuras yra nepatenkintas tuo, kad apribotų finansinių biudžetų sąlygomis taisyklės yra keičiamos sezono metu...
Fredericas Vasseuras: „Esu nusivylęs sprendimu pakeisti taisykles. Keisti apkrovų bandymų parametrus sezono metu yra neteisinga. „Formulės-1“ konstruktorių bei inžinerių užduotis – kurti lenktyninio automobilio mazgus bei detales ant esamo reglamento ribos ir jei sezono metu keičiamos taisyklės, viską reikia perdaryti iš naujo. Komandos, kurios sako, jog sugriežtintos taisyklės jų nepalies, meluoja. Tai palies absoliučiai visus.
Reglamente buvo nustatyta maksimali sparno deformacija prie tam tikros apkrovos ir aš nemanau, kad mes buvome protingesni už kitus. Visi laikėsi vieno apkrovos parametro, tačiau FIA dabar nutarė jį pakeisti. Beje, jie nesugalvojo kokio nors naujo aerodinamikos patikrinimo būdo, tik sugriežtino seno parametrus.
Aš pirmą kartą matau ką nors panašaus. Jūs norite kuo geriau susitvarkyti su savo darbu, sukūrėte bolidą ant galiojančio techninio reglamento ribos, kurį mašina visiškai atitinka, o dabar teks kurti ir gaminti naujus sparnus, o tam reikės daug pastangų ir daug pinigų.
Mes dar turime laiko pakeitimams atlikti, bet tai kainuos labai daug. Mes nuolat kalbame apie biudžetų apribojimus, apie tai, kaip sumažinti trasoje dirbančių mechanikų skaičių vienu žmogumi, o čia staiga atsiranda tokios radikalios permainos. Man tai atrodo tarsi nevykęs pokštas“.
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Pranešti apie netinkamą komentarą
Cituoti komentarą