M. Masi: buvo akivaizdu, jog Maxas išvažiavo iš trasos
FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi atsakė į klausimus, susijusius su kai kuriais Portugalijos GP etapo epizodais, bet daugiausiai kalbėjo apie trasos ribų nepaisymo problemą...
- Daug klausimų dėl trasos ribų laikymosi, ypač po Christiano Hornerio žodžių, kai jis apkaltino FIA nenuoseklumu taikant šią taisyklę, kadangi Maxas Verstappenas buvo vienintelis, kuris buvo nubaustas pagal šį taisyklių punktą dėl trasos ribų nepaisymo. Tuo tarpu Lando Norrisas lenkė Sergio Perezą trasos kelkraščiu, tačiau jam jokios baudos nebuvo skirta. Kaip tai galite pakomentuoti?
- Manau, kad lenktynių eigoje, o taip pat kvalifikacijos metu buvo daug atvejų, kai rezultatai buvo anuliuoti. Aišku, kad dar daugiau tokių atvejų buvo per treniruotes, kai tai nebuvo labai svarbus įvykis. Mano nuomone, tai byloja apie tai, kad mes vienodai žiūrime į visų lenktynininkų pažeidimus. Galima pažymėti, kad mes veikėme pagal lenktynių direktoriaus paskelbtus komentarus šiuo klausimu, visų prima trečiąja versija, su kuria komandos buvo supažindintos šeštadienį rytą. Tai buvo padaryta po diskusijų pilotų susirinkime, kuriame smulkiai buvo aptarta, kas yra leidžiama, o kas ne. Kai dėl antrosios klausimo dalies, kurioje kalbama apie epizodą , kai į mus kreipėsi „Red Bull“ komanda, tai jis buvo įdėmiai išanalizuotas. Lando Norrisas nelenkė Sergio Perezo už trasos ribų 4 posūkyje, jis atliko šį manevrą stabdymo zonoje prieš 5 posūkį DRS zonos pabaigoje.
- Maxas buvo labai nustebęs, kai jam buvo anuliuotas greičiausias ratas dėl trasos ribų pažeidimo 14 posūkyje, nors anksčiau apie pažeidimus šiame posūkyje visai kalbėta nebuvo?
- Pagal lenktynių direktoriaus komentarus, ypač po to, kas vyko trasoje penktadienį, kai lenktynininkai įvažiuodavo į 14 posūkį per plačiai nei praėjusiais metais, jų veiksmų laisvė buvo apribota nauju raudonai-baltu kelkraščiu, kaip ir 5 posūkyje. 2020 m. čia problemos nebuvo, bet šiemet ji atsirado. Todėl pilotai buvo įspėti, kad ilgalaikio pranašumo įgijimo atveju išvažiuojant iš šių posūkių tokie veiksmai neliks be teisėjų dėmesio. Po finišo mes išnagrinėjome Verstappeno veiksmus per greičiausią jo ratą, buvo akivaizdu, kad jis buvo toli išvažiavęs už trasos ribų ir tame mini sektoriuje buvo greičiausias iš visų, dėl to užfiksavo patį greičiausią lenktynių ratą, pretenduodamas į papildomą tašką.
- Tačiau C. Horneris iškėlė klausimą taip: gali būti, kad panašius klausimus reikia perduoti nagrinėti teisėjams, o ne lenktynių direkcijai?
- Bendrai, visi pažeidimai, susiję su trasos ribų pažeidimais ir numato baudas, yra skiriamos tik teisėjų. Aš nagrinėju visus tokius atvejus ir perduodu teisėjams mano rekomendacijas, bet tik teisėjai priiminėja sprendimus dėl rato įveikimo laiko anuliavimo.
- Sugrįžkime prie lenktynių starto. Kodėl saugos automobilis trasoje išbuvo taip ilgai, net po to, kai visos nuolaužos jau buvo surinktos?
- Čia reikia atkreipti dėmesį į du dalykus. Svarbiausia, kad tuo momentu 1 posūkyje dar vyko Kimio Raikkoneno automobilio šalinimas. O saugos automobilio ekipažas vėliau pastebėjo dar daugiau nuolaužų kituose posūkiuose, kurias taip pat reikėjo surinkti.
- Taip pat buvo prašymas peržiūrėti sprendimo procedūros peržiūrėjimą dėl teisėjų sprendimo „Alfa Romeo“ atžvilgiu, susijusio su K. Raikkoneno Imoloje gauta bauda...
- Pagal Sportinio kodekso 14 punktą – o tai ne FIA priimtas Sportinis reglamentas komanda turi teisę prašyti pakartotino tyrimo, jei atsiranda naujas ir gana reikšmingas liudijimas. Todėl toks tyrimas vyksta dviem etapais. Iš pradžių teisėjai sprendžia, ar pateiktas naujas liudijimas yra pakankamai reikšmingas ir Kimio atveju tai buvo pripažinta reikšmingu faktu. Tik po to vyksta klausymai konkrečiu atveju ir teisėjai patvirtino, kad bauda Raikkonenui Imoloje lieka galioti.
- Ar jums neatrodo, kad DRS panaudojimas šioje trasoje buvo per daug efektingas?
- Po kiekvienų lenktynių mes visada nagrinėjame DRS įtaką ir žiūrovai galėjo pastebėti, kad po pernai metų lenktynių Portimao buvo kai kurie pakeitimai. Visų pirma, DRS zona tiesiojoje buvo kiek sutrumpinta, kiek atsimenu, apie 100 metrų. Be to, mes pridėjome trumpą DRS zoną tarp 4 ir 5 posūkių. Kartu su specialistais po varžybų mes dar svarstysime surinktą informaciją ir norėsime nustatyti, ar DRS buvo efektyvi ar nepakankamai efektyvi ir ar galima bus kitą kartą ką nors keisti. Tai dalis standartinės lenktynių analizės, kuri atliekama po kiekvieno etapo.
- Nikita Mazepinas ne vieną kartą ignoravo mėlynas vėliavas, kol pagaliau buvo nubaustas. Ar dėl ruso veiksmų buvo gauta skundų iš komandų?
- Mazepino baudos atveju esmė buvo ne jam parodytų mėlynų vėliavų skaičiuje, kurias jis ignoravo, o dėl incidento su Sergio Perezu 3 posūkyje, kurį visi matė per televiziją. Ten Mazepino veiksmai vos neišprovokavo avarijos, nors jam toje atkarpoje ne vieną kartą buvo mojuojama mėlynomis vėliavomis. Jis buvo nubaustas už tai, kad neužleido kelio prie pirmosios progos ir tai galėjo baigtis susidūrimu.
- Kai Verstappenas įvažinėjo į serviso juostą sustojimui, jis tai darė labai dideliu greičiu. Ar jūs svarstėte šį epizodą ir ar jis teisėjams nekėlė klausimų?
- Serviso juostoje sumontuoti specialūs jutikliai ir jei kas nors čia viršija greitį, mes iš karto tai matome. Maxas greičio neviršijo, todėl jutikliai nesuveikė, todėl nebuvo jokio reikalo tai tirti.
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Pranešti apie netinkamą komentarą
Cituoti komentarą