M. Masi įspėjo „Red Bull“ komandą
FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius Štirijos GP etapo momentus ir atsakė į klausimus, kurie aktyviai buvo aptarinėjami per pirmąjį Austrijoje vykusių lenktynių savaitgalį.
-
Atrodo, kad lenktynininkams patiko, kad 6 posūkyje atsirado žvyro saugumo zona. Ar buvo kokių nors komentarų šiuo klausimu ir ar planuojate atkreipti kitų autodromų dėmesį į „Red Bull“ patirtį, kad ir kitur tai būtų padaryta. Ar galite jūs įpareigoti autodromus perdaryti saugumo zonas?
-
Visų pirma noriu pažymėti, kad visa tai mes galėjome įgyvendinti tik su „Red Bull“ vadovybės pagalba. Pertvarkymai buvo padaryti praėjusią žiemą ir akivaizdu, kad visų buvo palankiai sutikti. Bet mes ne kartą esame kalbėję, kad panašių projektų FIA nerealizuoja viena, kartu dirba ir Tarptautinė motociklų sporto federacija FIM ir kiekvienas posūkis reikalauja detalaus išnagrinėjimo. Kiekvienu atvejus mes visi stengiamės surasti visiems priimtiniausią sprendimą, įvertindami visus aspektus. Pakeitimai Špielbergo 6 posūkyje gerai suveikė, todėl dabar kartu su FIM ir autodromo vadovybe mes ieškome sprendimų, kaip perdaryti 9 ir 10 posūkius, kad viskas tiktų visoms lenktynių kategorijoms. Būtent šiuose dviejuose posūkiuose mums tenka labiausiai stebėti, kad sportininkai nepažeidinėtų trasos ribų.
-
Ar gali patirtis, gauta dabar perdarius 6 posūkį, būtų panaudota pertvarkant 9 ir 10 posūkius?
-
Taip, tai visiškai įmanoma.
-
Pereikime prie incidentų, kuriuos matėme Štirijos GP metu. Pradėkime nuo to, kas įvyko tarp Charleso Leclerco ir Pierre'o Gasly pirmajame posūkyje? Ar tai pateko į teisėjų akiratį?
-
Taip, mes jį analizavome visų įvykių kontekste, kurie vyko starto metu prieš 3 posūkį. Šis incidentas buvo parodytas ir per TV transliaciją, tai buvo vienas iš tipiškesnių momentų, būdingų pirmajam lenktynių ratui. Todėl buvo nuspręsta, kad tyrimo pradėti nereikia.
-
O ką galima pasakyti apie incidentą tarp Leclerco ir Kimio Raikkoneno kur kas vėlesnėje varžybų stadijoje?
-
Spėju, kad kalbama apie tai, kad įvyko 4 posūkyje, kai Charlesas lenkė Kimį? Ne, šio įvykio mes visai nenagrinėjome.
-
Maxas Verstappenas, kirtęs finišo liniją, smarkiai sulėtėjo, bet vėliau vėl staiga įsibėgėjo ir smarkiai prasuko ratus. Ar buvo pavojus saugumui? Ar atkreipėte dėmesį į šį epizodą?
-
Taip, atkreipėme. Situacija tam buvo ne visai tinkama, todėl, kai tik tai įvyko, aš iš karto pakalbėjau su komanda ir pasakiau, kad ateityje mes to tikrai netoleruosime.
-
Kitas klausimas nėra susijęs su šiomis lenktynėmis, o ir su varžybomis apskritai. Toto Wolffas pasakė, kad parduoda keletą savo „Ferrari“ automobilių ir ruošiasi važinėti su „Mercedes“ elektromobiliu. Jūs taip pat turite „Ferrari“, ar nežadate padaryti to paties?
-
Norėčiau ir aš turėti tokią išskirtinių automobilių kolekciją, kokią turi Toto, tačiau mano biudžetas to neleidžia. Beje, turiu keletą „Ferrari“. „Mercedes“, „McLaren“ ir Corvette – visa tai 1:18 modeliukai ir visi jie yra mano namuose Australijoje. Tikiuosi, kad ateis ta diena, kai galėsiu surinkti tikrų retų automobilių kolekciją, bet dabar turiu apsiriboti tik modeliukais.
-
Sugrįžkime prie savaitgalio įvykių: ar manote, kad komandų sporto direktorių radijo pokalbiai galėjo turėti įtakos teisėjų nuomonei, kurie galiausiai paskyrė itin griežtą baudą Valtteri Bottui už incidentą serviso zonoje?
-
Teisėjai negirdi mano pokalbių su komandomis, tai pat negirdo komandų pokalbių lenktynių metu. Jie negauna panašios informacijos.
-
Ar buvo kokių nors nusiskundimų iš kitų komandų, išskyrus „McLaren“ dėl šio epizodo?
-
Ne, nebuvo. Reikia pažymėti štai ką: kai įvyksta panašūs incidentai, mes iš karto informuojame visas komandas, kad pradėtas tyrimas. Verta pasakyti, kad pats paprašiau teisėjų viską išsiaiškinti, net jei ir nebūtų „McLaren“ skundo.
-
Savaitgalio metu buvo aptariamas klausimas dėl Micko Schumacherio situacijos – kuriam nelabai tinka sėdynė „Haas“ bolide – ar panašūs klausimai neįeina į FIA kompetenciją, nes tai yra varžybų saugumo klausimas?
-
Akivaizdu, kad FIA užsiima tokiais klausimais kaip piloto evakuacija iš bolido avarijos atveju, o viskas, kas susiję su komfortu, yra pačių komandų ir sportininkų reikalas, nes kiekviena sėdynė yra pritaikoma individualiai. Kai dėl saugumo aspektų, tai „Haas“ bolidai atitinka visus reikalavimus. Bet FIA tikrai nesikiš į tokius klausimus, kiek komfortiška yra sėdynė lenktynininkui.
-
Kelios komandos išreiškė nepasitenkinimą visa aibe naujų direktyvų, kurias federacija išleido pastaruoju metu. Pavyzdžiui, Fredericas Vasseuras pareiškė, kad tai yra neteisingas būdas valdyti „Formulę-1“. Ar federacija neturėtų pakeisti tokio požiūrio?
-
Be abejo, visa tai susiję su tuo, kad kova pasaulio čempionate tampa vis aštresnė ir to jau seniai nebuvo, todėl atsirado būtinybė daug ką patikslinti ir išaiškinti nemažai atskirų klausimų bei aspektų, o visai tai yra daroma techninių direktyvų pagalba. Jų tikrai tapo daugiau, bet tai tiesiogiai susiję su situacija čempionate, su kovomis, kurios vyksta trasose. Nepasakyčiau, kad tai yra F-1 valdymo būdas, nors, neabejotina, tai būdas komunikuoti su visomis komandomis ir priemonė, leidžianti išaiškinti visus Techninio reglamento punktų aspektus. Mes tuo norime pasiekti, kad komandoms būtų mažiau galimybių pateikinėti skundus įvairiausiais klausimais.
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Pranešti apie netinkamą komentarą
Cituoti komentarą