R. Schumacheris: kokios komandų perspektyvos Monake?
Buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas, šiuo metu dirbantis „Sky Deutschland“ TV kanalo ekspertu Ralfas Schumacheris svarsto, kokias perspektyvas komandos turės Monako lenktynėse ir su kokiais sunkumais jos gali susidurti.
Apie Monako GP etapą
Monako GP paslaptis yra labai paprasta: čia reikia pilotuoti labai tiksliai ir geriau nei varžovai. Gali atsitikti taip, kad savo greitą ratą tu pateisinsi tuo, kad padangų gamintojo pavadinimas nusitrins nuo padangos šono. Mane labai džiugina tai, kad pastaruoju metu plačiai gvildenama trasos ribų paisymo problema Monake visai bus neaktuali – jei čia pabandysi važiuoti plačiau, tai sudaužysi automobilį. Sudėtingiausia Monake – išvengti klaidų.
Kai galvoji apie Monaką, prisimeni incidentus. Lenktyniaudamas „Toyota“ sudėtyje, aš kažkada sudaužiau mašiną ir turėjau startuoti iš paskutinės eilės, bet galiausiai uždirbau 1 tašką lenktynėse, nežiūrint į tai, kad gydytojų buvo nustatyti smegenų sutrenkimo simptomai. Šiandien tokioje būklėje niekam neleistų dalyvauti varžybose. 2003 m. Monake iškovojau „pole“, bet, labai gaila, dėl padangų problemų finišavau tik ketvirtas.
Apie Micką Schumacherį
Monake viskas priklauso nuo sportininko meistriškumo. Manau, kad Mickas iki šiol viską darė teisingai, bet reikia turėti kantrybės, be to, jo bolidas čia nebus geresnis. Monake jam bus labai sunku dėl nestabilaus „Haas“ bolido galo elgesio. Todėl jam labai svarbu atsargiai pradėti savaitgalį ir išvengti bet kokių incidentų. Jei jis palaipsniui progresuos, kaip tai darė pirmuose etapuose, visiškai tikiu, kad iš jo bus galima laukti siurprizų.
Jei ką ir patarti Mickui, tai jam reikia labiau susikoncentruoti ir elgtis labai atsargiai. Jis turi palaipsniui didinti greitį, rizikuoti bus galima tik lenktynių pabaigoje. Ne paslaptis, jog pilotas gali būti labai svarbus net ir prie lėto bolido vairo. Tai viena iš priežasčių, kodėl Monake galimi bet kokie siurprizai.
Apskritai, Mickui reikia daugiau laiko priprasti. Šiuolaikinė „Formulė-1“ yra labai sudėtinga ir neįmanoma visko išmokti per vieną vakarą. Matau, kad jis daro pažangą, nuolat mokosi, stabiliai finišuoja lenktynėse ir lenkia savo partnerį – kol kas iš Micko nereikia tikėtis daugiau.
Apie Maxo Verstappeno ir Lewiso Hamiltono dvikovas
Maxas Verstappenas su „Red Bull“ nė kiek nenusileidžia Lewisui Hamiltonui su „Mercedes“, bet tai iš dalies susiję su tuo, kad „Mercedes“ turėjo nemenkų problemų per žiemos bandymus. Dabar komanda jau stabiliai dirba ir beveik nedaro klaidų. Lewisas suklydo tik Imoloje, bet jam pavyko atsilošti ir tik dėl labai aukšto savo meistriškumo Lewisas finišavo antras.
Ispanijoje „Red Bull“ trūko greičio aplenkti „Mercedes“ ir aš palaipsniui prarandu viltį, kad „Red Bull“ iki sezono pabaigos išsaugos tokį aukštą lenktynių tempą. Jiems skubiai reikia žengti dar vieną žingsnį į priekį. Monake viskas gali atrodyti visai kitaip, nes čia „Mercedes“ neturės galimybės panaudoti savo motoro galios pranašumo – šioje trasoje variklio galia turi mažai įtakos. Manau, kad „Red Bull“ bus labai greiti siauroje miesto trasoje. Įdomu tai, kokius aerodinaminius atnaujinimus mes čia pamatysime.
Kaip parodė pastarieji metai, „Mercedes“ turi puikų automobilį, šaunius strategijos specialistus serviso juostoje – jie įneša didelį indėlį į komandos sėkmę. M. Verstappenas dar yra labai jaunas ir turi neabejotiną potencialą, bet jis yra smarkiai mažiau patyręs nei Lewisas.
„Mercedes“ kiekvienais metais pavyksta sukonstruoti beveik idealų automobilį. Barselonoje jis kartais būdavo net sekunde greitesnis kiekviename rate. Tai keri, bet kartu ir gasdina. Įdomu, kiek pinigų komandos šiemet išleis bolidų modernizacijai? Ir kiek intensyviai vyks tobulinimas, nes jau pats laikas pereiti prie kitų metų projekto.
Apie Valtteri Botto perspektyvas
Sklando daug kalbų, kad šio sezono bėgyje gali atsilaisvinti Valtteri Botto vieta. Bet aš taip negalvoju. Tam suomis turėtų lenktyniauti labai blogai, o dabar jis to tikrai nedaro. Jei lenktynininkui yra nekomfortiška bolide, tai jam sunku adaptuotis per trumpą laiko periodą. Tai matyti pagal Danielį Ricciardo „McLaren“ bei Sergio Perezą „Red Bull“.
Spėju, kad kada nors prie „Mercedes“ vairo atsisės George'as Russellas – gali būti, kad jis greičiau pripras prie automobilio ir dirbs geriau nei Bottas, kuriam komandoje tampa vis sunkiau ir sunkiau.
Apie Danielį Ricciardo
„McLaren“ dar turi daug ką nuveikti. „Formulėje-1“ viskas labai greitai keičiasi, tačiau Danielis vis dar stipriai atsilieka nuo komandos draugo ir pastebima, kad jo šypsena nėra tokia jau gyvybinga. Žinoma, jam nekomfortiška dėl to, kad iki Ispanijos jis nusileisdavo komandos partneriui. Bet Ricciardo puikiai žino, kad būtent jis turi tapti komandos lyderiu.
Gali būti, kad šį savaitgalį situacija pasikeis, kadangi du iš savo trijų „pole“ Ricciardo yra iškovojęs būtent Monake. Jis turėjo čia nugalėti 2017 m., bet nukentėjo dėl komandos klaidos sustojimo metu, bet po metų atsilošė. Šiam lenktynininkui visada gera lenktyniauti Monake. Klausimas tik tas, kiek greitas čia bus „McLaren“ automobilis.
Apie „Ferrari“ pažangą
Kai mes giriame „Ferrari“ už tai, kad dabar juos galima laikyti trečiais pagal greitį, akcentuojame jų nuopolį ankstesniuose sezonuose. Norint žengti tvirtą žingsnį į priekį, jiems reikia labai daug dirbti.
Carlosas Sainzas puikiai pritapo komandoje, bet man atrodo, kad svarbiausiais momentais Charlesas Leclercas ispaną vis dėlto aplenks – monakiečio talentas paims viršų. Tai galėsime pamatyti ir Monake, jei tik Leclercas čia nepersistengs. Tikiuosi iš „Ferrari“ siurprizo šioje trasoje.
Apie „AlphaTauri“ ir „Alpine“ galimybes
Jei kalbėsime apie „AlphaTauri“, tai Yuki Tsunoda yra labai greitas, bet dažnai jis veržiasi nieko negalvodamas ir klysta. Įdomu, ką jis parodys Monte Carlo gatvėse? Japonas nori įrodyti, jog yra geresnis už Pierre'ą Gasly. Tam jam reikia kur kas daugiau pasiekti per treniruotes, kad galėtų labiau rizikuoti kvalifikacijoje. Šiais metais „AlphaTauri“ sukonstravo labai gerą bolidą, bet kol kas neparodė jo viso potencialo dėl pačios komandos ir pilotų klaidų.
Esu nustebęs „Alpine“ rezultatais. Buvau nusiteikęs gana skeptiškai, kai pamačiau jų bolidą, bet laikas nuo laiko jie gerai pasirodo. Fernando būna labai greitas lenktynėse – jis įrodė, kad nežiūrint į jo amžių, galima sėkmingai sugrįžti į pasaulio čempionatą ir būti labai greitu. Alonso visada buvo unikaliu lenktynininku.
Apie Sebastiano Vettelio problemas
Gerai, kad S. Vettelis pasiliko „Formulėje-1“. Monake jis galės parodyti savo meistriškumą. Tačiau jam reikės daugiau rizikuoti prie lėtesnio bolido vairo, todėl reikėtų nepersistengti.
Lance'as Strollas jau seniai priprato prie šio automobilio, o tai yra Vettelio minusas, kuris ypač bus ryškus Monake, kur labai svarbu komfortiškai jaustis prie vairo norint parodyti visas mašinos galimybes. Gali būti, kad komanda čia atveš svarbių naujienų, o Vetteliui dar galės padėti varžovų klaidos.
Sebastiano užduotis artimiausioms lenktynėms -aplenkti komandos draugą. Jis privalo tai padaryti, nes yra keturiskart pasaulio čempionas. Jei Sebastianas stabiliai nepalenks Strollo ir nepadės komandai modernizuojant mašiną, tai jis kažkuriuo momentu turės pats sau užduoti klausimą: „Ar verta tęsti?“. Beje, iki to dar nepriėjome. Jam reikia duoti dar dvejas ar trejas lenktynes, bet po to pasiteisinimai, kad jam dar reikia priprasti prie „Aston Martin“, jau pradės nebeveikti.
Žinau, kad kai tu nusileido ekipos partneriui, po kiekvienų lenktynių pradedi uždavinėti klausimus: „Kai tai įmanoma, kad jis yra greitesnis?“ „Kodėl jis gali stabdyti 10 metrų vėliau?“. Visos šios abejonės kamuoja Vettelį ir tai matyti iš jo pareiškimų.
Žinoma, visa tai yra sunku, bet kiekvienas lenktynininkas tikisi, kad kitame etape bus kur kas geriau – gal bolidą smarkiau modernizuos ir jis labiau tiks tavo pilotavimo stiliui. Visa tai įkvepia. Manau, kad ir komanda turėtų labiau palaikyti Vettelį visose srityse. Bet jei Lance'as vėl bus greitesnis, tai visos Sebastiano viltys sužlugs, net jei komanda smarkiai patobulins automobilį. Bet reikia tikėtis, kad Vetteliui šįkart pasiseks.
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
Pranešti apie netinkamą komentarą
Cituoti komentarą